14 lip Kampania społeczna – Otwórz oczy na miastenię – rzadką chorobę nerwowo-mięśniową
Z radością informujemy, że w czerwcu, który jest Miesiącem Świadomości Miastenii, rozpoczęła się kampania edukacyjna pt.: „Otwórz oczy na miastenię – rzadką chorobę nerwowo-mięśniową”.
Celem kampanii jest dalsze budowanie świadomości na temat miastenii wśród chorych, ich bliskich, lekarzy, a także ogółu społeczeństwa.
Organizatorem kampanii jest Polskie Stowarzyszenie Chorych na Miastenię Gravis,, Gioconda” a jej partnerami: Krajowe Forum na rzecz Terapii Chorób Rzadkich – ORPHAN oraz Polskie Towarzystwo Chorób Nerwowo-Mięśniowych.
Za nami ważne wydarzenie – konferencja prasowa z udziałem:
- dr hab. n. med. Anny Kostery-Pruszczyk – Kierownik Katedry i Kliniki Neurologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego Centralny Szpital Kliniczny UCK WUM
- Renaty Machaczek – Założycielki i Przedstawicielki Polskiego Stowarzyszenia Chorych na Miastenię Gravis GIOCONDA
- Sylwii Łukomskiej – Członkini Polskiego Stowarzyszenia Chorych na Miastenię Gravis GIOCONDA
- Katarzyny Kozłowskiej – Przewodniczącej Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Chorób Nerwowo-Mięśniowych.
Z okazji tego wydarzenia Minister Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta, przesłał list do uczestników spotkania. Materiały konferencyjne: informację prasową, film o miastenii, list od Rzecznika Praw Pacjenta oraz zdjęcia z wydarzenia znajdziecie Państwo poniżej. Zapraszamy do zapoznania się materiałami.
https://www.miastenia.com.pl/strona-glowna/kampania-mg-2022/
Byliśmy też w programie Pytanie na Śniadanie – zapraszamy do obejrzenia materiału.
https://pytanienasniadanie.tvp.pl/wyszukiwarka?query=miastenia
Kampania powstała przy wsparciu firmy UCB Pharma Sp. z o.o./Vedim sp. z o.o.